Žijete na vysoké noze? 8 tipů jak si jej užít a nemít vbočený palec

Žijete na vysoké noze?

A co má takový život společného s vbočeným palcem (tzv. hallux valgus) či plochou nohou?

Život na vyskoké noze mě vždy lákal. Vždyť je tak sexy, přitažlivý a ženám dodává sebevědomí a image.

O čem mluvím? Ano, tušíte správně. Je to život na úzkých „jehličkách“, vysokých podpatcích a lodičkách protáhlých do špičky.

noha na vysokých podpatcích

Za ženou na podpatcích a v minisukni se otočí každý chlap.

Myslím, že kdybych vás vyzvala, abyste mi ukázaly prstem na chlapa ( včetně vašeho milujícího manžela), který by tak neudělal, tak žádného neukážeme. A kdyby měli muži hlavu jak sova, tak s ní kroutí kolem dokola, aby si ženu na podpatcích řádně prohlédli.

Možná jsou vyjímky. Ale i já se otočím a říkám si : „Sakra, jak to ta ženská umí? Chodit na takových jehlách, vždyť mně by se obě nohy zlámaly“.

V mém botníku se nachází všeho všudy jeden pár střevíčků a nejčastěji je využívá moje osmiletá dcera, která se v nich promenáduje po bytě.

klárka na podpatcích

Je nadšená. Cítí se dospěle a já se v ten okamžik ptám, jaké střevíčky si bude za deset let obouvat?

Já se rozhodla žít na nízké noze.

Trošku má na tom svůj podíl studium fyzioterapie, ale také mé pohodlí a láska k mému tělu.

Život na vysoké noze mě láká, ale…. ale má pro mě svá úskalí:

  • bolí mě celé chodidlo,

  • bolí mě záda,

  • a mé prsty na nohou se mačkají jako sardinky.

 

Co se tedy děje s naším tělem, když nosíme vysoké podpatky?

 

  • Bortí se klenba nohy a vzniká plochonoží,

  • vzniká vbočený palec, neboli hallux valgus,

  • mění se těžiště těla, což kompenzujeme zvětšenou bederní lordózou (vyšpulíme zadeček jako vosy) a předsuneme hlavu.

Mám pro vás ale úžasnou zprávu!

Nemusíte se svých podpatků vzdávat.

 

Mám pro vás 8 tipů, jak těmto stavům předcházet:

 

1. při chůzi si hlídejte vzpřímený postoj,

2. používejte gelové vložky do střevíčků,

3. používejte širší špičku a širší podpatek obuvi,

4. protahujte si Achillovy šlachy a svaly na zadní straně dolních končetin v jógové pozici Střecha,

střecha ořez

5. chodťe v létě venku na boso ( Ti otrlejší to zvládnou i v chladnějších obdobích. Musíte mít ale zdravé ledviny a  nesmíte být nachlazení a po pár minutách chůze na boso si navlečte teplé ponožky.),

6. doma mějte bedýnku u umyvadla s kamínky či akupresurní podložku a masírujte si svá chodidla během čištění zubů a ranní hygieny,

7. provádějte pravidelné cvičení na svaly nožní klenby – zvládnete je i u televize, na poradě či v kině,

 

 

8. kupte si bosu či balanční úseč a aspoň 1x denně si zacvičte pár minut rovnovážné cviky na podporu správné nožní klenby a vzpřímeného stoje. Úseč i bosu můžete zakoupit zde.

Balancni_podlozka_2100_net

 

A to nejdůležitější nakonec!

Změňte své myšlení :-)

Zamyslete se nad tím, zda vbočený palec a plochonoží může souviset s přílišnými obavami o vaši budoucnost a neustálým přemýšlením.

Poté vše s láskou přijměte, požehnejte svým nohám za to, že vás nosí a 3 x si nahlas řekněte:

 

Proměnuji bolest v oblasti palce u nohy v Lásku.

Má mysl je usmířená s detaily života, s důvěrou kráčím do své budoucnosti.

 

Ať se vám daří, Lenka

Lenka Podolinská, Bc.

Mojí vášní je tanec, alternativní metody léčby, speciální cvičení, meditace. Pomáhám všem, kteří chtějí prožít nádherný život plný lásky, zdraví, vášně sami se sebou, partnerem, dětmi v souladu s přírodou a svými potřebami. Více se o mě dozvíte zde --

Komentáře

  • Stáhněte si ZDARMA eBook

    Získej eBook ZDARMA, který ti ukáže kroky, jak být sama se sebou spokojená a žít život plný lásky.

  • Nejnovější příspěvky